"Advokátní úschovy vyžadují restart," píšu pro dnešní Lidovky
Vedle důvěry ve svého osobního bankéře jistě i vy důvěřujete v banku, v níž máte své peníze. S advokáty a advokátní komorou je to podobné. Osobní důvěra klienta v konkrétního advokáta a jeho institucionální důvěra v advokátní komoru jsou dvěma stranami jedné mince. Možnosti, jak budovat důvěru v advokátní úschovy, jsou u konkrétních advokátů omezené a v zásadě spočívají jen v tom, že složené klientské prostředky nezpronevěří.
Institucionální důvěru v advokátní úschovy může posílit a obnovit jen advokátní komora. Spolu s nejlepšími ajťáky, odborníky na compliance a bankami by měla vyvinout a nasadit moderní, bezpečné, plně digitální on-line řešení komunikující s elektronickým i mobilním bankovnictvím jako aplikace třetích stran. Advokátům by se tím usnadnila, zrychlila a zlevnila administrace advokátních úschov a klienti získali on-line náhled na jejich zůstatek. Pro veřejnost a spotřebitele by mohla vydat step-by-step průvodce úschovami – srozumitelného a jednoduchého jako návod z IKEA.
Zdroj: Lidové noviny; 16.05.2024; str. 9