Advokátní sněm 2025

Proč kandiduji. Vize. Návrhy.

Autentickým zástupcem samostatných advokátů může v představenstvu České advokátní komory být jen samostatný advokát 

Celý svůj profesní život pracuji sám na sebe. Jsem samostatný advokát. Ačkoli takových je nás mezi všemi advokáty zdaleka nejvíc (10.588, stav k r. 2023; zdroj Advokátní deník), odpovídající zastoupení v představenstvu České advokátní komory nemáme. Zasedají v něm a kandidují do něj převážně reprezentanti nadnárodních a největších a středně velkých českých advokátních kanceláří. Ale ani představenstvo České lékařské komory netvoří pouze majitelé největších nemocnic a sítí poliklinik, své tradiční místo v něm mají i praktičtí lékaři a specialisté. A právě jim se my, samostatní advokáti, v mnohém podobáme. V představenstvu České advokátní komory bych v zájmu pestrého zastoupení všech forem výkonu advokacie rád reprezentoval právě samostatné advokáty. Hájil a prosazoval naše zájmy a potřeby. Posiloval servisní a podpůrnou složku České advokátní komory. A tím vším nám výkon advokacie usnadňoval, od hlavního města přes ta krajská, okresní až po úplně nejmenší.

Mediální obraz České advokátní komory pomůže nejlépe vylepšit, kdo sám prošel médii a zná novináře – advokát se zkušenostmi novináře

V představenstvu České advokátní komory bych také rád zúročil své pětileté novinářské zkušenosti prosazením souboru vhodných organizačních a koncepčních opatření k vylepšení jejího mediálního obrazu, který utrpěl tři roky trvající kauzou zpronevěry klientských prostředků v advokátní úschově. Protože advokátní sněm o mediální politice České advokátní komory naposledy jednal v roce 2002, předkládám mu po téměř čtvrtstoletí návrh, jak mediální strategii a komunikační kampaň České advokátní komory v příštích čtyřech letech upgradovat.

Motto tohoto mého návrhu je: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat: mediální obraz České advokátní komory a české advokacie není to, jak se vidíme, vnímáme a co si o sobě myslíme my advokáti, ale to, jak nás vidí, vnímá a co si o nás myslí 11 milionů obyvatel naší země minus 14 tisíc advokátů. Tak jako každý maratonec, toužící po příštím lepším umístění, měla by si i Česká advokátní komora v běhu za svým lepším mediálním obrazem uvědomovat a trénovat vlastní slabiny a limity a neopakovat stejné komunikační chyby. Za svůj mediální obraz je odpovědná především ona sama tím, jak komunikuje s médii a jaká témata jim pro jejich zpravodajství a publicistiku nabízí. Předpokladem lepšího mediálního obrazu České advokátní komory je pochopit, že jediným marketérem, který české advokacii každý den zdarma nabízí oslovit jejího klienta – širokou laickou veřejnost – jsou navzdory rozmachu sociálních sítí a komerčních podcastů tradiční masová média. Mediální obraz dominantně utvářejí a ovlivňují rozhlasové, televizní a novinové zpravodajství s publicistikou, a proto ten, kdo v nich chce být přítomný, se musí přizpůsobit jejich rytmu a stylu práce. Není to vůbec těžké. Pojďme spolu vytvářet lepší mediální obraz České advokátní komory a české advokacie ještě dnes."